StigFram satsar på BestInService

Konsultföretaget StigFram, som specialiserar sig på att skapa excellenta kundmöten åt sin kunder, satsar på BestInService.

BestInService har utvecklat ett digitalt kompetensverktyg för att kunna mäta beteendeförändring och säljutveckling. Medarbetarna får en skräddarsydd app med utbildningsmaterial, träningsmoduler, individuell coaching och kan på så sätt träna i vardagen på att t ex bli mer proaktiv i kundmötet. Verktyget har en tydlig uppföljningsmodul som ger varje medarbetare värdefull information om hur progressen är i den egna beteendeförändringen och hur det påverkar försäljning, nöjd kund index och andra viktiga nyckeltal.

”StigFrams vision är att skapa bestående positiva effekter hos våra kunder. Kundbemötande är bevisligen en av de starkaste faktorerna som har en inverkan på lönsamheten. Det är därför vi tycker det är så viktigt att ta detta på allvar.

”Att mäta beteendeförändring är en stor utmaning i denna typ av förändringsprocesser. StigFram har under många år letat efter verktyg och stödsystem för att träna medarbetare löpande i det dagliga arbetet. Nu har vi äntligen hittat ett verktyg som imponerat stort på oss, och som vi nu får möjligheten att erbjuda våra kunder.

Med BestInService får vi nu ännu större möjligheter att utveckla och säkerställa en bestående positiv effekt hos våra kunder. StigFram och BestInService har samma vision och kompletterar varandra på ett perfekt sätt, säger Niclas Pettersson, VD på StigFram.

“Vi är otroligt glada över samarbetet med StigFram. Med vårt verktyg och StigFrams stora erfarenhet, och goda renomé på marknaden, kommer vi ta detta till helt nya höjder”, säger Robin Lundgren, upphovsman till BestInService.

StigFram grundades 1997 av Gunnar Ström som var pionjär och av många sedd som en guru inom området kundservice. StigFram har sedan dess varit ledande inom ledarskap och kundbemötande. Man arbetar med långsiktig beteendeförändring hos sina kunder och inför en kundservicefokuserad strategi där man utbildar både medarbetare och chefer efter att ha gjort en gedigen analys av företagets nuläge och strategiska plan.

För mer information kontakta:
Niclas Pettersson StigFram 08-522 536 02

StigFram är ett utvecklingsföretag som utvecklar människor, företag och organisationer. Vår lönsamhet genereras av att vi hjälper våra kunder finna en differentierad position genom excellent service. Vi skapar effekt och ökar lönsamheten hos våra kunder genom en långsiktig beteendeförändring.